Я - заступник завідувача філії

    
   Школа – це  майстерня,  де  формується  думка підростаючого  покоління, тому   треба  міцно  тримати  її  в  руках,  щоб не  відпустити  з  рук  майбутнє. Утвердити  в  кожній  дитині  доброту,  сердечність,  чуйність,  готовність прийти  іншому  на  допомогу,  чутливість  до  всього  живого  й  красивого – елементарна  істина шкільного виховання, з неї й починається  школа. Саме  цією  істиною  послуговується  Староосотська  філія         КЗ  «Олександрівський  ліцей  № 1»,  колектив  якої докладає  чимало  зусиль,  щоб  здобувачі  освіти отримували  глибокі  й  ґрунтовні знання,  набували  міцних  і  стійких  умінь і навичок  і  почувалися  у  школі,  як  у батьківській  хаті – зручно  та  затишно.  Школа  є  взірцем творчого  підходу  до  вирішення освітянських проблем,  втілення  задумів  і планів.  
      Староосотська  філія захоплює  своєю  величчю  та  грандіозністю,  унікальністю та  довершеністю. А  зачинателем  усіх  шкільних  справ  став  Кравченко  Сергій  Миколайович,  який  уже  35 років  очолює  колектив,  веде  його  від  одних  вершин до  інших,  створюючи  школу  Краси,  Добра, Творчості.   Завідувач  філії  розуміє,  що  без належної матеріальної бази неможливе підвищення освітнього процесу, тому педколектив,  учні  та  батьки постійно  дбають  про  її удосконалення  та  зміцнення.
     Плодами  високих  мрій  і  добротворчої  діяльності  керівника  та  його  колективу  стали естетично  оформлені  кабінети, осучаснені  спортивний  зал  та  спортивні  майданчики. Педагоги  спільно  з  батьками  створили  куточки,  які  стали  улюбленими  для  школярів:  «зелений  клас», у  якому  школярі мають  можливість  навчатися  на  свіжому повітрі,  куточок  народознавства, де  діти  знайомляться з  побутом українців.
     Усім  відомо, що краса  робить  людину  кращою,  добрішою.  Ніхто  не залишається   байдужим, проходячи  шкільними  коридорами повз  Галерею  рушників. У  коридорах - зразки  української  народної  вишивки - українські  рушники, оздоблені  квітами,  зірками,  птахами.  Скільки  вони  промовляють  серцю  кожного  з  нас,  символізуючи  чистоту  почуттів,  глибину  безмежної  любові  до  дітей.  Особлива  цінність  цих  виробів  полягає  в  тому,  що  вони  створені  руками  людини,  поєднавши в  єдине  ціле  щирість  своєї  душі,  талант,  розум, майстерність  рук,  любов  до  праці.  Тому  кожен  рушник  несе  в  собі  частку тепла людського  серця,  сповнений  магічною  силою  краси  і  доброти  душевної. Стало  доброю  традицією,  що  одинадцятикласники  на  згадку  про  навчання  в  школі  дарують рушник,  з  вишитими  іменами  учнів та класного  керівника.   
        Школа – це  країна  дитинства,  де  відбуваються  цікаві  події та  чудові  перетворення. 
      Для  найменших школярів створено Галявину  Казок,  на  якій радісно  зустрічають діток  персонажі  відомих  казок – Ведмедик,  Зайчик,  Колобок. А  на старій  липі  у  своїй  затишній  хатинці  поселилася  Баба  Яга.
   Також  для здобувачів  освіти початкових  класів  обладнано  ігрову  кімнату, в  якій  є  зона  відпочинку,  зона  здоров’я,  зона творчості. Тут діти  почувають  себе надзвичайно  комфортно.


випускники 11  класу висадили  алею  Випускників -   30  берізок,  саджанці  яких  надало  Олександрівське  лісництво. Нині   діти  доглядають  за  цією  зеленою окрасою  школи. Нехай  красуні-берізки  тихим  шелестом  віт  нагадують  випускникам  про  незабутні   шкільні роки. 
      Староосотська філія  визначає пріоритетні напрямки та шляхи постійного духовного самовдосконалення особистості, формування її інтелектуального та культурного потенціалу як найвищої цінності нації. Видатний  педагог   В.О. Сухомлинський  писав:  «Школа – це  духовна  колиска  народу,  чим  більше  піклування  про  свою  колиску  виявляє  народ,  тим  блискучіше  його майбутнє».

    Історія  школи  бере свій  початок  з  далекого  ХІХ  століття.  15  січня  1860  року  розпочала  свою  діяльність  церковно-приходська  школа.  Приміщення  сучасного закладу  функціонує  з  1975  року.  Школа  працює  за  кабінетною  системою. У  ній - 14    кабінетів,  спортивний  зал,  майстерня,  їдальня  на  70  посадочних  місць,  бібліотека.
    Нам, педагогічному та  учнівському колективам,  є  чим  пишатися. За  роки діяльності зі стін Староосотської  школи  вийшло  в  світ     785 випускників. Вони  обрали різні  професії: стали військовими,  лікарями, музикантами.  Та  найвідраднішим  є  те,  що   багато  з  них стали  майстрами  педагогічної  справи. Нині в колективі  працюють  майже усі  випускники  нашої школи.

    Серед колишніх  учнів  чимало  імен,  якими  по  праву  можна  пишатися. Іван Лісняк,  який  загинув,  виконуючи  інтернаціональний обов’язок в  Афганістані,  посмертно  нагороджений орденом Червоної  Зірки. Ми, староосотяни, свято  бережемо пам'ять про героїв.  На  їх  честь  на  будівлі школи встановлено  пам’ятні  дошки.
      І це  далеко  не  повний  перелік відомих  людей .  А  більше цікавого про них  можна  дізнатися в  музеї  історії  навчального  закладу.  Цей  музей  є  предметом  особливої  гордості  колективу. Адже  всі  експонати  зібрані  та виготовлені  руками  вчителів.  Тут можна  ознайомитися з літописом  нашої  школи: з дня  заснування і  до сьогодення, отримати інформацію про  викладачів,  які  передавали свої  знання  молодим колегам. Чільне  місце  займає  стенд «Гордість  школи»,  на  якому  вписані  імена  випускників-медалістів.

     З  метою  формування  в  учнів  патріотизму,  національної  самосвідомості,  правосвідомості, політичної  культури,  відчуття  своєї  належності до  України, усвідомлення  своєї  долі  з  долею  Батьківщини,  виховання  почуття  любові до  свого  народу   у  музеї  з’явився  ще  один  куточок  «Нам  заповідана  мужність»,  присвячений  героям  АТО.  У  ньому  знаходяться  предмети, що передали  рідній  школі  вірні  її  сини. Це  прапор  бійців  56  бригади  взводу ПЗРК  21  батальйону  та  світлини,  які  відображають  страшні  події  на  Сході  України.  Також  вчителями  та  учнями  школи  зібрано  спогади учасників  АТО – випускників нашої  школи  та односельців: Загинайка  Ігоря,  Загинайка  Дмитра,  Гладкого  Руслана,  Лопати  Олега, Бекіра  Олександра,  Литвина Андрія, Фабрики  Сергія.
      В  умовах  українського  державотворення  виникла  нагальна  проблема  в розробці  нових підходів, форм  і  методів,  шляхів  і  засобів,  а  також  технологій  процесу  виховання  юних  патріотів  України  на  засадах  принципів  гуманізму,  свободи,  демократії,  громадського  миру  й  національної  злагоди.
      Ідея  досвіду  вчителів  філії базується  на  працях  В.О. Сухомлинського, який  підкреслював  діяльнісний  характер  патріотизму,  необхідність  вчити  дітей  пошуку  свого  місця  в  житті  країни.
      В  основу  педагогічної  діяльності  вчителі  вкладають  досвід  українського  народу,  його  історико-культурні  традиції,  духовність.  Свідченням цього  є не  тільки проведення виховних  заходів, а й  створене  на  подвір’ї  школи  панно,  викладене  з  каміння  – Герб,  заквітчаний  червоними  маками.  Усе  це спрямовано  на  поглиблення  знань  учнів  про  Україну,  про  рідний  край; формування  глибокої  переконаності  в  нетлінності  духовних  скарбів  народу. Адже  неможливо  уявити  справжнього  громадянина-патріота, який  би  не  виявляв  любові  до  рідного  краю,  не  шанував  батька-матері, не  знав  свого  родоводу,  національних  традиціях.
    А  нещодавно  ще  однією окрасою  школи  став  банер «Вас  вітає  шкільна  родина»  на  фасаді  будівлі  школи.  З  нього  привітно посміхаються  усі  учителі  та  учні  школи.  Відрадно,  що  значна  частина  учнівського та  педагогічного  колективу  одягнена  у  вишиванки.  Це  свідчить  про  те,  що  вчителі  виховують учнів  у  національно-патріотичному  дусі,  формують  розуміння  своєї  причетності  до подій,  які  відбуваються  в  Україні.
     Інноваційне  значення  досвіду  роботи  вчителів  полягає  в  тому, що,  беручи до  уваги  вимоги  до  розвитку  системи   освіти, а  саме – впровадження  ефективних  інновацій  у  традиційну  систему – завдання  виховання  патріотизму  школярів  реалізується  через  метод  проектів  з  використанням  краєзнавчого  матеріалів.  Це,  передусім,  пов’язано  з  тим,  що  такий  метод  спирається  на  засади  гуманістичної  педагогіки, де  в  центрі  навчального  процесу  перебуває  дитина  з  її  особливостями,  інтересами,  потребами.
     У закладі склалася традиція проведення у травні Уроку Пам’яті та акції «Зірка  пам’яті», присвячених зустрічі з ветеранами війни, головними завданнями яких є формування психологічних та морально-вольових якостей (стійкості, мужності, готовності до подвигу, самопожертви), особистісних поглядів на минулі та сучасні події, самовиховання й самопідготовка, спрямовані на оволодіння певними світоглядними знаннями, забезпечення морально-вольової і практичної підготовки щодо виконання обов’язку – захисту Батьківщини й військової служби у Збройних Силах України.
      Громадську активність школярі виявляють  через організацію учнівського самоврядування. У закладі роботу серед учнів очолює учнівський  Парламент, у класах діють учнівські ради, ініціативні групи, які самостійно обирають власне коло діяльності й організовують різні заходи відповідно до напрямків роботи.
     Педагогічний колектив працює над виховною проблемою «Організація інноваційного освітнього середовища в умовах педагогіки партнерства та формування ключових компетентностей здобувачів освіти». Питання реалізації проблеми розглядались на засіданні педради, нараді при завідувачу, засіданні ФО класних керівників, батьківських зборах.  
            Освітній процес у філії   спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини, формування  в  учнів позитивного  ставлення  до свого  здоров’я  та  здоров’я  оточуючих.
       Весь  комплекс  оздоровчої  роботи  спрямовано на виховання  й  утвердження  фізичного,  духовного,  емоційного  здоров’я  учнів, педагогів,  батьків,  всього  трудового  колективу.   Для  виховання  здорового  покоління  стало традицією  проводити  такі  заходи: козацькі  забави, спортивні  свята  та  змагання,  Дні  здоров’я. у філії є «Староосотська  сотня», яка  гордо несе  звання  нащадків  козацької  слави.    
     Згідно з річним  планом роботи в закладі проводяться  Тижні знань безпеки життєдіяльності із запрошенням лекторів відповідного фаху. Це працівники кримінальної  міліції  у  справах  неповнолітніх,  дільничний  інспектор,  рятувальники  МНС,  соціальні  працівники  Староосотської сільської  ради,  медпрацівники  місцевого  ФАПу 
      Велику  роботу  з  охорони  здоров’я,  життя дітей  та  з  питань  техніки  безпеки  життєдіяльності  з  учнями  проводить  увесь педагогічний колектив.  Багато  уваги  приділяють  вчителі  зміцненню  здоров’я  учнів, підтримують  тісний  контакт  з  батьками  та  медичними  працівниками.   Зокрема  з батьками  проведено  батьківські  лекторії: «Шкідливі  звички  та  їх  профілактика»,  «Алкоголь,  тютюн,  наркотики – викрадачі  людського  здоров’я».

          Співпраця з батьками   є запорукою успішної виховної діяльності, оскільки саме сім’я значною мірою впливає на процес розвитку особистості дитини.
    Завдяки  тісному  партнерству  педагогів  і  батьків у школі створено сприятливий психологічний мікроклімат,  адже турбота про  дітей – основне наше завдання.
      Питання  формування  здорового  способу  життя  розглянуто  на  засіданнях  педагогічної  ради та методоб’єднанні  класних  керівників.  З  педагогічними  працівниками  проведено тренінг «Здоров’я  дитини – здоров’я  нації» ,  круглий  стіл  за  участю  фельдшера  Староосотського  ФАПу.
    Така  цілеспрямована  робота  сприяє  створенню  сприятливих умов для фізичного розвитку,  інтелектуального  становлення,  формуванню  позитивної  мотивації  на  здоровий  спосіб  життя,  культури  здоров’я,  валеологічного  світогляду,  формуванню  особистості,  здатної  вижити  і  зберегти  своє  здоров’я  для  майбутніх  поколінь.  

     У  стінах  загальноосвітнього закладу  працює  гурток  «Юні  лісівники», пріоритетним  напрямком  якого  екологічне  виховання.  Роботу гуртка сплановано таким чином, що теоретичний матеріал поєднується з практичними завданнями: дослідами, збиранням лікарської сировини, масовою натуралістичною роботою.  Саме у такий спосіб створюються передумови, коли можна проектувати не тільки відповідну діяльність, але й кінцевий результат навчально-виховної роботи.
     Виховання особистості відбувається в діяльності, отже, формування екологічно мотивованої поведінки  починається з включення дітей у різні види діяльності .  Влітку  учні  збирають  цвіт  липи , на початку осені  гуртківці  заготовляють плоди шипшини   для  приготування  фіточаю  у  шкільній  їдальні.  Навесні школярі залучаються до участі у екологічній акції «Чисте шкільне подвір’я”.
      Члени  гуртка  «Юний  лісівник» - активні  учасники  й  інших  природоохоронних  та  екологічних  акцій:  «Добра  зима»,  «Весні  назустріч»,  «Посади  дерево»,  «Вербовий  пояс»,  «Зелений  паросток  майбутнього»,  «Майбутнє  лісу  в  твоїх  руках»,    «Первоцвіт».   Така  діяльність допомагає школярам усвідомити  функції  природи  в  житті  людини;  виховує почуття  особистої  причетності  до  збереження  природних  багатств,  відповідальності  за  них;  здатності  особистості  гармонійно  співіснувати  з  природою.
     У практиці роботи гуртка досить ефективно використовується метод проектів.  Проектні  технології  допомагають  розширити  межі  творчої  діяльності  учнів  через  свідоме  й  ефективне  використання  комп’ютерних  технологій.  Так  для  дослідницького  проекту  «Річка  нашої  місцевості»  учні  зібрали  багатий   краєзнавчий  матеріал,    систематизували  його,  вибрали  головне  й  створили  презентацію  за  допомогою  програми  Power  Point,  яку  представили  на  прес-конференції.  Учні  долучаються  до  участі  й  в  інших проектах: «Осінь»,  «Первоцвіти»,  «Зелене  диво  Землі – це  рослини»,  «Живуть  тут  різні  тварини,  всі  вони  особливі»,  «Значення  лісу».  Також гуртківці  брали  участь  інтернет-проекті  «Створення  осередків  екологічної  освіти  в  школах  України» .
    Моніторинг навчальної  діяльності  показує,  що  рівень  навчальних  досягнень  з  біології,  географії,  основ  здоров'я,  в  учнів, які  відвідують  гурток, значно  вищий у  порівнянні  з  іншими.  Більшість  школярів,  що  відвідували  заняття,  уміють  визначати  поняття,  доводити  твердження,  наводити  аналогії,  ставити  перед  собою  проблему,  шукати  способи  її  розв’язання,  обґрунтовувати  отриманий  результат,  послідовно,  несуперечливо та  доказово  мислити,  висловлювати  власну  думку  - це  виховує  екологічну  культуру  дітей.
    Активним  учасником  життя  закладу  є  шкільний   Парламент,  у  якому  працює  комісія   екології,  спорту  та  здорового  способу  життя.  Члени  комісії  неодноразово  виступали з  агітаційними  зверненнями  перед  однолітками у школі,  на  засіданнях  районного  Парламенту  дітей  із  закликом  «Бути  здоровим – це  модно,  стильно,  красиво». Також  юні  парламентарі  проводять  опитування,  анкетування,  тестування  з  питань  профілактики  шкідливих  звичок  та  формування  здорового  способу  життя:  «СНІДу – ні!»,  «Чи  палиш  ти?»,  «Що  ти  знаєш  про  вплив  алкоголю  на  організм  підлітків?»,  «Ні – наркотикам!».  Одним  з  видів  діяльності  комісії  є  випуск  шкільних  стінгазет,  інформаційних  вісників,  агітплакатів.  Зокрема:  «СНІД – загроза  людства»,  «Алкоголь – це  небезпечно!»,  «Увага:  наркоманія.  Біда  велика  не  буває»,  «Профілактика  тютюнопаління»,  «СНІД  у  фактах  і  цифрах».  Шкільний  Парламент  тісно  співпрацює  з районним  парламентом  дітей,  були  учасниками  проекту  «Твоє  майбутнє – в  твоїх  руках».     
      З метою забезпечення ефективного відпочинку дітей влітку  на базі закладу щороку працює дитячий табір відпочинку з денним перебуванням «Веселятко».  Кожен рік в таборі оздоровлюється 60-65 учнів.  Під час роботи табору з учнями проводяться різноманітні  заходи,  проводяться екскурсії, пішохідні прогулянки.   Усі  заходи,  сплановані  у  таборі,  проводяться  на свіжому  повітрі: шкільному  парку, галявині  Казок, у  народознавчому куточку  та  біля  фонтана - окраси нашої школи,  який  створений  вмілими  руками  працівників  закладу.
   Частими  гостями під  час  роботи  табору  є  працівники  Олександрівського  РЦ  ДЮТ  з  цікавими  й  захоплюючими  програмами.
    Постійна  співпраця  всіх  ланок  виховного  процесу  дає змогу  виховувати  в  учнів  свідоме  ставлення  до  свого  здоров’я,  формує  негативне  ставлення  до  шкідливих  звичок.
Головна мета методичної роботи в Староосотській  філії – це допомога педагогічним працівникам у реалізації актуальних завдань розвитку, удосконалення й підвищення професійного рівня, фахового зростання педагога. Саме від цілісної системи взаємопов’язаних заходів, які ґрунтуються на досягненнях психолого-педагогічної науки, педагогічного досвіду, залежить розвиток творчого потенціалу кожного педагога зокрема і всього педагогічного колективу, та як наслідок - підвищення ефективності освітнього процесу.

    Особливе значення щодо удосконалення форм та методів методичної роботи займають творчі поїздки представників педагогічного колективу з метою обміну педагогічним досвідом. Найбільш вдалими були тематичні поїздки:
·        «Створення умов для творчого розвитку особистості» (Український  колеж ім. В.О. Сухомлинського  (школа  №272));

·         «Ознайомлення з роботою школи нового типу» (Сахнівська  ЗШ  І-ІІІ  ступенів (Авторська  школа Олександра  Захаренка);
·        «Обмін  досвідом  з  учителями  Черкащини  та  підвищення  загальної  культури в  рамках  підготовки  до  відзначення  200-річчя  від  дня народження  Т.Г. Шевченка»  (Шевченківські  місця).
Сприяє підвищенню фахового рівня вчителів організація та проведення на  базі закладу районних  та  окружних  семінарів.
   Одним з основних принципів роботи філії є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення обдарованості дітей та максимальне сприяння їхньому розвитку. 
   З цією метою щорічно поповнюється інформаційно-аналітичний банк «Обдарована дитина».
     На  кожного з  цих учнів складено «Паспорт обдарованої  дитини»  та  заведено  індивідуальну  картку.
    З метою розвитку творчих здібностей школяріа щороку прово­диться розробка варіативної частини навчального плану. Певна частина годин використовується для проведення додаткових індивідуальних занять за кожним предметом навчального плану.
    Останнім  часом  зросла  результативність  учнів у  районних предметних олімпіадах. Це є підтвердженням цілеспрямованої, послідовної роботи дирекції школи та педагогічного колективу.
   Школярі  щороку  займають  призові  місця у районному  етапі  Міжнародного конкурсу  знавців  рідної  мови  ім. Петра  Яцика, а  також є  переможцями  районного,  обласного та  Всеукраїнського етапів  Міжнародного  мовно-літературного конкурсу учнівської  та  студентської  молоді  ім. Тараса  Шевченка    

    Ми  любимо  свою  професію  і  віримо,  що  наші  зусилля  у  вихованні  та  навчанні  дітей  допоможуть  формувати  у них  життєві  компетенції  









  

   


Немає коментарів:

Дописати коментар