Про мене























Робота над реалізацією науково-методичної проблеми

«Формування ключових компетентностей школярів засобами інформаційно-комунікаційних технологій  на уроках української мови та літератури»

       Концепція Нової української школи для учнів передбачає такі зміни: «Замість запам’ятовування фактів та понять учні набуватимуть компетентностей. Це – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та подальшу навчальну діяльність.

      Завдання сучасної школи – готувати майбутніх громадян до успішної самореалізації у соціумі. Це завдання неможливо виконати без сучасних підходів до організації освітнього процесу, зокрема, без інформатизації суспільства.

       Інформатизація суспільства – це шлях до економічного, соціального та освітнього розвитку. Інформатизація освіти необхідна для формування та розвитку інтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту освітнього  процесу, впровадження комп'ютерних методів навчання. Це відкриває шлях до вирішення проблем освіти на найвищому рівні з урахуванням світових вимог.

      Використання ІКТ на уроках української мови та літератури допомагає вчителю не тільки активізувати пізнавальну діяльність здобувачів освіти, але й опрацювати величезні обсяги інформації.

      Використання комп’ютера можливе на різних етапах уроку. За рівнем (повнотою) комп'ютеризації виділяють два типи навчальних занять: з елементами комп'ютеризації або цілковито комп'ютеризовані. Для першого типу  занять характерне епізодичне застосування комп’ютера для розв'язання окремих завдань уроку: перевірки домашніх завдань, набуття нових знань, формування  умінь, закріплення вивченого, виконання тренувальних вправ, контролю тощо. Другий тип навчальних занять –  це  робота з комп'ютерами, яка потребує більше часу, це можуть бути спільні творчі проєкти або індивідуальні, створення презентацій.

Моделі використання ІКТ на уроках української мови та літератури:

-   Таблиці;

-    Малюнки;

-   Ілюстрації;

-   Схеми;

-   Відеофрагменти;

-   Віртуальні екскурсії;

-   Мультимедійні презентації;

-   Анімація.

      Використання  ІКТ на уроках української мови та літератури  створюють умови для  розвитку вмінь та навичок,  необхідних у різних сферах діяльності майбутніх громадян, а саме: інформаційна компетентність – учні шукають, знаходять, обробляють інформацію; полікультурна компетентність  – ознайомлення з культурою свого народу та  інших народів; комунікативна компетентність – школярі беруть активну участь в обговоренні проблем (вчаться висловлювати власні судження, аналізувати, робити висновки); соціальна компетентність  – здобувачі освіти  переборюють труднощі,  беруть на себе відповідальність за виконання дорученої справи, вчаться співпрацювати.

       Використання онлайн-сервісів на уроках української мови та літератури забезпечує оптимізацію процесу навчання, створює сприятливе освітнє середовище для всебічного розкриття та реалізації потенціалу кожного учня. За таких умов вивчення філології стає більш цікавим, емоційно забарвленим, змістовно інформаційним, динамічним і наочним. Відповідно практичні навички, отримані на уроках української мови та літератури, переносяться на всі сфери життя дітей та забезпечують їм розширення зони як освітньої, так і соціальної діяльності.

     У своїй  діяльності  практикую проведення нестандартних уроків. Для організації  уроку віртуальної  екскурсії  ми з учнями складаємо маршрут, визначаємо джерела пошуку інформації. Наступний крок - організація роботи з одержаною інформацією, результатом якої є творчі роботи: повідомлення, презентація, заповнена таблиця, відповіді на питання тощо. А це, безперечно, сприяє формуванню самоосвітньої, комунікативної, інформаційної, полікультурної компетентностей учнів. Урок позакласного читання в 7 класі за творчістю М.Павленко ми з учнями побудували як подорож у казкову країну «Русалоньки із 7-В…». Діти презентували цікаві епізоди та пригоди головних героїв фантастичної тетралогії «Русалонька із 7-В класу…», що є продовженням сучасної фантастичної повісті – казки М. Павленко «Прокляття роду Кулаківських».

       На уроках-проєктах здобувачі освіти вчаться самостійно представляти, структурувати й виражати свої знання, що дозволяє закріпити й поглибити їх, підвищити рівень оволодіння вміннями й навичками, головною з яких буде здатність знайти, дослідити та опрацювати самостійно інформацію та презентувати її на уроці (дослідницький метод роботи), а також здатність критично осмислити інформацію (аналітичний метод роботи), відпрацювати мовні навички. Також, такий вид діяльності сприяє розвитку в учнів умінь працювати в різних групах, тим самим формуючи особистісні якості (взаєморозуміння, взаємоповагу, відповідальність); інформаційно-технологічної культури (знання, уміння і навички використання інформації з різних джерел, навички роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями); структурування знань шляхом встановлення міжпредметних зв’язків; мотивації до навчання та самонавчання.

     Досвід роботи показує, що використання онлайн-сервісів на уроках української мови та літератури як засобу формування ключових компетентностей учнів сприяє емоційній стабільності дитини, формуванню навичок самоосвітньої, дослідно-пошукової діяльності, забезпеченню самореалізації кожної дитини, формування ключових компетентностей, досягненню життєвого успіху.

 

 

Результативність роботи

2019-2020 навчальний рік:

- Самородченко  Наталія – переможець  ІІ етапу  олімпіади з української  мови  та  літератури     (ІІІ місце);

- Самородченко  Наталія – переможець  ІІ етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика   (ІІІ місце)

2020-2021 навчальний рік:

- Самородченко  Наталія – переможець ІІ етапу Всеукраїнського мовно-літературного  конкурсу  учнівської  та студентської  молоді   імені   Тараса  Шевченка (ІІ місце);

- Криворучко  Артем – переможець   ІІ етапу  Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості (ІІ місце);

- Криворучко  Артем – переможець   ІІ етапу  конкурсу творчих  робіт  «Людина  і  ліс»  (ІІІ місце);

- переможці регіонального та Всеукраїнського рівня українознавчої гри “Соняшник»

2022-2023 навчальний рік:
-Четверткова Сніжана – переможець  ІІ етапу  олімпіади з української  мови  та  літератури (І місце);

- Самородченко  Наталія – переможець  ІІ етапу  олімпіади з української  мови  та  літератури (ІІ місце);
-Болюк  Артем– переможець ІІ етапу Всеукраїнського мовно-літературного  конкурсу  учнівської  та студентської  молоді   імені   Тараса  Шевченка                           (І місце);
-Болюк  Артем– переможець ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу знавців української  мови імені Петра  Яцика   (ІІІ  місце)


Немає коментарів:

Дописати коментар